NACHTTRANSPORT LOOP- EN FIETSBRUG  VOOR OVER HET CARRASCOPLEIN.

 

Op deze pagina foto's van het transport van de "Loop- en  fietsbrug" over het tram- en busstation over het Carrascoplein onderaan het station Sloterdijk. 

 

In een periode van de eerste foto gemaakt op 25-10-2009 tot/met de laatste foto gemaakt op 27-11-2012 heeft het gehele project van deze renovatie van dit plein zoveel foto's opgeleverd dat het nogal moeilijk is om uit een bestand van ruim 5500 foto's een redelijke keuze te maken.  Het zijn zoveel werkzaamheden die daar hebben plaatsgevonden dat  het niet mogelijk is om álles te laten zien wat je eigenlijk wilt laten zien. Maar dat is onmogelijk  gezien het grote aantal foto's zoals hiervoor beschreven.  Dus welke laat je zien en welke niet?

 

Ik heb daarom voorlopig besloten om in ieder geval het transport van de  loop- en fietsbrug brug hier te plaatsen.

Het transport valt in drie series.  Het eerste deel van het transport vond plaats op 22-05-2010. Helaas heb ik deze niet helemaal tot het eind gevolgd. Dat heeft een medische reden én ik moest ook de volgende dag weer mijn eigen dienst draaien.   Het vervolg van het eerste transport heeft  de firma Van Den Akker voor zijn rekening genomen.  En ongeveer twee weken later op 29-06-2010 was er een tweede transport voor de rest van de delen.

 

Omdat ik bijna dagelijks om de werkzaamheden heen liep ga je de mensen kennen en zij mij ook. Vaak heb ik even een gesprek aangegaan over hun werk. Wat ze doen, waarvoor etc.  De interesse in iemands werk  werd vaak erg gewaardeerd. En dan ook nog wanneer er van hun werk foto's worden gemaakt. Er komt dan een soort van "trots" over de mensen. 

 

Dus naar aanleiding van de gesprekken die ik had kwam ik in contact met een  jonge man die mij vertelde dat het misschien wel interessant  zou zijn om een transport te volgen van de voornoemde brug.  Ik werd gelijk enthousiast.  Het was wel een transport wat plaats zou vinden in de late uren van de avond tot over middernacht. Het transport kwam vanuit de  Westhaven. Deze jongeman heeft mij toen een officiële persuitnodiging per e-mail gestuurd, zodat ik het transport  van dichtbij kon en mocht volgen.  Dus mijn gele veiligheidsvest mee, in mijn uniform én een helm kreeg ik even te leen.  Ik wilde juist zélf in mijn uniform  omdat ik dan als gezant van het GVB herkenbaar zou zijn. Het gele vest en de helm waren verplicht.  Hierdoor kon ik ook zéér dicht bij de opleggers komen om foto's te maken.

 

Zoals  het vaak met planningen gaat, was het transport vanuit de haven al begonnen toen ik aankwam. Helaas heb ik dus niet het opladen op de opleggers kunnen volgen.  Dus de eerste foto's zijn van de brugdelen die al over de Basisweg aankwamen. Meteen mijn camera en flitser in gereedheid gebracht.  Ja ik moest flitsen omdat het al donker was. 

 

Het transport duurde inderdaad tot  ruim over middernacht.  Op een gegeven moment moest er worden gegeten.  Nou dát was me wat. Ik mocht mee eten  met de transporteurs, de motoragenten van politie en de veiligheidsbegeleiders.  Er was van alles tot volledig Chineese maaltijd etc.  Het heeft mij ook heerlijk gesmaakt.  Na deze heerlijke maaltijd was het tijd om  weer de volgende delen te fotograferen. We gingen met een man of vijf in een busje naar de West-haven waar nog twee brugdelen stonden. In totaal waren het vijf flinke delen.  Deze brugdelen die er nog stonden heb ik nog op de foto gezet. Daarna zijn we teruggegaan naar het bouwterrein waar al deze brugdelen worden afgeladen. 

 

Het gehele transport duurde op een gegeven moment best lang. Het liep qua tijd nogal uit.  Het was inmiddels al bijna 02.00 uur.  Zoals hierboven al vermeld kon ik vanwege mijn rugklachten het niet meer opbrengen om het tweede transport af te wachten en ben toen naar huis gegaan.  Deze makke heb ik al mijn hele leven. Hierdoor moet ik vaak vroegtijdig afhaken en huiswaarts. Ook moest ik de volgende dag werken en kon het ook  voor de nodige rust voor aanvang van mijn  eigen dienst niet te laat maken.  

 

Het tweede transport heb ik dus niet gefotografeerd. Maar heb wel de foto's van de firma Van Der Akker gekregen. Wij hebben als het ware de foto's geruild. Mijn foto's tegen de ontbrekende foto's die zij hadden gemaakt.  Daarom heb ik  in die foto's ook hun naam  onderin de foto's gezet.

 

Alles bij elkaar toch een mooi  uniek fotoverslag. 

 

klik op foto voor fotoverslag

EERSTE NACHTTRANSPORT  22-05-2010

FIRMA VAN DER  AKKER 22-05-2010

TWEEDE NACHTTRANSPORT  29-06-2010

klik op logo voor galerij